A költészet napja keretében április 11-én, csütörtökön az első órában Iskolánk rendhagyó irodalomórát szervezett a 10. I és a 10. K osztályok tanulóinak részvételével. A szervezők vendégként Szabó Gergelyt hívták, aki magyar irodalmat és nyelvtant tanít a Szabadhegyi Magyar- Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában, drámapedagógus, tagja a Győri Nemzeti Színház színtársulatának, mindezek mellett pedig verseket is ír.
Egy irányított beszélgetés keretén belül-, amit Orsós Botond 11. K osztályos tanuló vezetett- beleláthattunk kissé az alkotó folyamatba, Tanár úr beavatott minket abba, hogy miért ilyen típusú és hangulatú verseket alkot, hogy mik késztették erre és hogy honnan indult élete versírói szakasza. Az óra nagyon érdekesen alakult, ugyanis felolvasta nekünk az egyik publikált művét, majd egy másikat meghallgathattunk Széll Veronika 10. I osztályos tanuló (és kiemelkedő szavaló) felolvasásában. A rendhagyó irodalomóránkat egy kreatív, ötletelős, asszociációs játékkal zártuk, amiről kiderült, hogy Szabó Gergely maga is így szokott hozzálátni a versfaragáshoz. A feladat kezdeteként megadtunk egy szót, majd ezután egy asszociációt kellett mondanunk a szóra. Következőnek, már a második szóhoz kötöttünk egy újabb kifejezést és így tovább. Miután elfogytak az ötleteink, Tanár úr segítségével közösen kiválasztottunk a szótengerből négyet (hajháló, csirkemell, bohóc és SpongyaBob), majd ezek felhasználásával kellett egy pár soros versikét írnunk, amire 3 perc állt a rendelkezésünkre. Miután mindenki leírta rímbe foglalt gondolatait SpongyaBobhoz és társaihoz, meghallgattunk párat a remekművekből.
Azt gondolom, hogy mind a két osztály remekül érezte magát, és bármikor szívesen részt venne egy hasonló közös programon.
Nekem is nagyon elgondolkodtató volt hallgatni Szabó Gergely gondolatait a kortárs költészetről (amiket én nem igazán kedvelek), mert így egy újabb nézőpontból kaphattam információt erről. Ezek után úgy döntöttem, mégis adok egy második esélyt a kortárs költőknek, és megnézem a műveiket egy másik szempontból, mint eddig. Ezen felül meglepő volt megtudni, hogy Tanár úr verseket is, ugyanis már korábbról ismertem hallomásból, és láttam játszani a színházban, de nem gondoltam, hogy ő maga is alkot.
Összegezve az órát nagyon hálásak vagyunk Szabó Gergelynek, hogy elfogadta Iskolánk meghívását, a Szervezőknek, akik időt és energiát fektettek bele abba, hogy ez az óra létrejöhessen, valamint Tanárainknak- Horváth Eszter Tanárnőnek és Kovács Kálmán Tanár úrnak, hogy feláldozták az óráikat azért, hogy mi részt vehessünk ezen az élmény dús reggelen.
Liebermann Alexandra, 10. I